söndag 27 maj 2012

Nya planer.

Sällan blir saker och ting som man har tänkt sig. För min del har det blivit en del flyttar de senaste åren och förra året trodde jag att det var färdigflyttat. Pappa gick bort sedan på hösten och hans hus står nu tomt. Vi har försökt att sälja men det är inte direkt någon marknad nu sååå då föddes tanken på att hyra pappas hus. Jag har vägt för och nackdelar fram och tillbaka....ena dagen slagit bort tanken för att nästa dag vara där igen. Jag får börja pendla till jobbet igen och blir beroende av bilen men får väldigt förmånlig hyra så det känns inte som ett hinder. Tanken på att bo i pappas hus, komma ner på marken igen (bor på tredje våningen nu), sitta på altanen och dricka kaffe och framförallt flytta hem till mina hemtrakter är alldeles för lockande för att jag ska kunna avstå. Eric är positiv (vilket är totalt avgörande) fast han skojade till det och sa att vi flyttar oftare än fåglarna...hm..ligger nåt i det. Bra eller helgalet? Jag vet inte, men jag vet att om jag inte gör det kommer jag alltid att ångra mig. Det är en möjlighet som jag aldrig trodde skulle komma min väg.

1 kommentar:

  1. Det verkar kunna vara ett klokt och bra beslut. :)
    Varför inte komma hit och fika i morgon kväll (eller tisdag? Onsdag?) och snacka lite!? :)

    SvaraRadera