torsdag 20 december 2012

Terminsslut

Så har då höstterminen passerat i ett rasande tempo och plötsligt är man då här, vid jullovet. Just för tillfället ligger jag i soffan under en filt och bara är. Tänker tillåta mig det ikväll för imorgon är det igång igen för nu är det ju julen som är i antågande. Det ska handlas, städas, pyntas det sista, lagas mat..just nu känner jag mig inte så motiverad men jag vet att det har ändrat sig tills imorgon. Jag tänker köpa mig en riktigt bra bok i julklapp till mig själv och på juldagen DÅ ska jag bara bara slappa, mysa och njuta av att vara ledig!
Efter jullovet väntar nya utmaningar. En av lärarna i arbetslaget har tjänstledigt en termin och ska prova ett annat jobb och vi får en vikarie under tiden. En jättegullig och duktig tjej så det blir nog bra MEN..plötsligt är jag den enda i arbetslaget som är behörig i matte. Jag har sv-so som huvudämnen så jag brukar inte undervisa i matte. Det brukar alltid finnas någon annan som har ma-no. Känns lite både och men i det stora hela så blir det en intressant utmaning...hoppas bara att jag ror det i land med flaggan i topp. Så det innebär att en del av jullovet kommer att ägnas åt uppdatering och planering. Tips på bra mattebloggar mottages tacksamt för jag lär hämta inspiration även från mina kära nätkollegor:).
Men men....det blir Inte nu, det blir Sen Efter att jag har verkligen njutit av att vara ledig åtminstone ett par dagar. Japp, så får det bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar