måndag 30 april 2012

Värdefull.

Vad härligt att vara ledig några dagar och ännu bättre med underbart väder! I lördags var jag på Sisters Afternoon i Lessebo och den här gången var Marie-Louise Gleisner där och pratade. Hon är familjecoach och arbetar mycket med barnfamiljer som behöver stöd men även enskilda personer eller åker hon ut till skolor. Hon har en bakgrund som förskolelärare så det tyckte ju jag var särskilt roligt förstås! Hon berättade om sin resa genom livet och hur hon blev utbränd och mådde rejält dåligt. Mitt i det mörka, jobbiga fann hon Gud (eller han henne) och allt vände. Temat för eftermiddagen var att var och en är värdefull precis som man är. Ett nog så viktigt tema och jag tror att vi var och en som var där blev berörda av det hon hade att säga. För min del fick jag en alldeles ny kraft och energi :). Delar med mig av en underbar sång som vi sjöng "Du vet väl om att du är värdefull":

http://www.youtube.com/watch?v=By2RLLHunPw

                                blommor,blomningar,blomster,design,grenar,körsbärsblommor,natur,siluetter,stämplar,växter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar